Zaterdag 20/10; Big Sur - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Zaterdag 20/10; Big Sur - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Zaterdag 20/10; Big Sur

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Na drie volle dagen in Los Angeles was het vandaag weer tijd om verder te reizen, met als eindbestemming Monterey. We zijn vandaag vroeg opgestaan; de wekker stond om 4.30. Nu vertrokken we pas rond 9.00 bij het hotel, dus waarom zo vroeg op staan? De reden van het vroege opstaan was dat om 4.45 de voetbalwedstrijd Tottenham Hotspur – Chelsea live werd uitgezonden op ESPN. Een zeer aantrekkelijke wedstrijd, met helaas een teleurstellend resultaat; 2-4 voor Chelsea de eindstand.

Rond 9.00 vertrokken we bij het hotel richting het hotel in Monterey voor wat de langste autorit van deze vakantie zou worden. We wisten al dat het een lange rit zou gaan worden van meer dan 7 uur rijden, dus waren hier ook wel op voorbereid. Onderweg zijn we eerst door Malibu gereden. Dit is eens stad die tegen LA aan zit en waar bekende sterren als Britney Spears een huis hebben. Na hier door heen gereden te zijn, zijn we meer het binnenland ingegaan. Dit was een behoorlijk saai stuk om te rijden. Hier hebben we onderweg ook geluncht bij weer een IHOP.

Na de lunch zijn we weer afgebogen naar de kust, waar we de route langs de kust volgden om bij Big Sur te komen. Onze eerst stop was Elephant Seal Viewing Point, een punt aan het strand waar allemaal zeeolifanten liggen. Het hele strand lag nagenoeg vol met deze zoogdieren. Verder zaten er ook veel in het water, afgaande op het geluid dat we hoorden bij de parkeerplaats waar geen strand was. Wat een grote beesten zijn het trouwens!

Vervolgens zijn we door gereden richting Big Sur. Dit is een zeer spectaculaire kust met hoge kliffen en een mooi uitzicht over de oceaan. De plaats Big Sur stelt niet veel voor. Dit is een plaats die voornamelijk bestaat uit vakantiehuisjes. De route naar deze plaats toe is echter zeer spectaculair. Een lange weg pal langs de kust. Helaas voor ons was het bewolkt en zelfs mistig. Gelukkig liep het tegen de avond en halverwege brak de zon door, wat ervoor zorgde dat er een mooie gloed over de kust viel. Onderweg een paar keer gestopt om een paar foto’s te maken, om vervolgens weer door te rijden. Het werd al snel donker, en er was geen verlichting langs de weg. Hoewel het nog maar 60 mile was, deden we er meer dan 2 uur over door al het geslinger langs de kust. Rond 19.00 kwamen we aan bij het hotel, waar we na het inchecken Monterey zijn ingegaan om te eten. Vervolgens snel weer naar het hotel om te gaan slapen. We waren best gesloopt na een lange dag in de auto en het vroeg opstaan.

Morgen vertrekken we weer uit Monterey en gaan we richting Mariposa, een dorpje vlakbij Yosemite National Park. Hier zullen we twee dagen verblijven en zullen we onder andere de Sequoia Tree bekijken (die enorm dikke bomen).