Zondag 21/10 & maandag 22/10; Yosemite NP - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Zondag 21/10 & maandag 22/10; Yosemite NP - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Zondag 21/10 & maandag 22/10; Yosemite NP

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanochtend zijn we rustig opgestaan. Vandaag staat de rit naar Yosemite National Park op het programma. We hebben een hotel in Mariposa, een klein plaatsje net buiten het park. De rit duurt maar een kleine 3 uur en we kunnen dan ook een aantal keer stoppen. In het begin van de middag kwamen we aan bij het hotel. We slapen hier 2 dagen en de eerste dag hebben we rustig aan gedaan. We hebben het plaatsje verkend en daar baseball gekeken in een café en lekker gegeten. De avond hebben we relaxed doorgebracht en zijn vroeg gaan slapen. De volgende ochtend gaat de wekker vroeg, want de weersverwachtingen zijn vooral ’s middags ronduit slecht.

De nacht vliegt voorbij en we merken dat het goed geregend heeft buiten. De temperatuur is aardig gedaald en we kleden ons dan ook goed aan. De weg naar het park is een afwisseling van stijgen en dalen. De snelheden die je hierbij mag hebben zijn laag, maar gelukkig zitten we met ons hotel dichtbij het park en de rondrit zal zo’n 3,5 uur in beslag nemen. Allereerst zijn we naar de Sequoia bomen gegaan. Dit zijn gigantische bomen, waarbij je jezelf enorm klein voelt en bent. Het regende aardig hard, maar we zijn toch gelopen naar een aantal bekende punten in het park. Onder andere de grootste boom, de Grizzly Giant, en de sequoia met een gat in de stam waar je tussen kan staan, de Tunnel Sequoia, hebben we bezocht. Deze wandeltocht duurde een uur en we waren blij dat we daarna weer bij de auto waren.

We hebben onze tocht vervolgd naar Yosemite Village en hier zijn we gaan eten. Onderweg hebben we nog bij een aantal mooie viewpoints gestaan. De weg was hier en daar glad, omdat er veel regen, natte sneeuw en wind was. Hierdoor lag er veel blad op de weg. Gelukkig kunnen wij vertrouwen op onze Jeep Patriot, die weer en wind kan weerstaan.

Voordat we weer naar het hotel gingen, wilden we graag de Yosemite Falls zien. Helaas was deze nauwelijks te zien en leek het op afstand maar een straaltje. Bij het hotel aangekomen zijn we ons gaan voorbereiden voor de beslissende wedstrijd in het baseball tussen San Francisco en St. Louis. De winnaar speelt in de World Series tegen Detroit. Wij hoopten vurig dat San Francisco zou winnen, want naar deze stad gaan we morgen. En ja hoor, de San Francisco Giants wonnen afgetekend en dat betekent dat we die wedstrijden in San Francisco gaan zien. De wedstrijd in het stadion zelf helaas niet, want dan moet je al gauw denken aan een prijskaartje van zo’n 1000,- per persoon. Dus dat wordt een sportsbar en hopen op een goed resultaat.

Morgen gaan we naar San Francisco. Onze laatste bestemming voordat we weer richting Nederland gaan. De weersverwachting is aardig, dus we hopen nog op een paar mooie laatste dagen.