Vrijdag 28/9 & zaterdag 29/9; Empire State of Mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Vrijdag 28/9 & zaterdag 29/9; Empire State of Mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28/9 & zaterdag 29/9; Empire State of Mind

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag was een relaxte dag. Donderdagavond zijn we doorgezakt in Turtle Bay, een club 5 minuten van ons hotel. Vrijdag zou een mindere dag qua weer en we hadden afgesproken deze dag voor shoppen te gaan gebruiken. 5th Avenue aflopen en kijken waar we terecht komen. We begonnen op de kruising van 59th en 5th Avenue. We zijn naar winkels geweest als Abercrombie & Fitch (verrassend;)) en Tommy Hilfiger. Bij de laatste winkel zijn we goed geslaagd. We zijn vervolgens naar allerlei winkels geweest waar het druk was. Gewoon even rondkijken. Wat een hoop mensen lopen er in deze straat. We kwamen nog uit bij Rockefeller Centre en hebben een aantal foto’s geschoten. Omdat we morgen naar het Empire State Building gaan, gaan we the Top of the Rock niet op. Zo’n 20 blocks verder zijn we linksaf geslagen en zijn we naar Grand Central Station gegaan. Wat een gaaf station en wat jammer dat we hier niet op aangekomen zijn. Toen we dit station uitliepen, kwamen we bij the Chrysler Building. Een gebouw wat zo’n 80 jaar geleden één van de grootste gebouwen ter wereld was. We liepen weer terug en zijn na een lange dag shoppen niet al te laat gaan slapen. Morgen staat er weer een heel programma met onder andere een bezoek aan het Empire State Building en Central Park.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan om rond 10.00 bij het Empire State Building te staan. We gingen expres vroeg, zodat we de meute voor waren. Het ging inderdaad best vlot en binnen 20 minuten stonden we boven. Wel werden onze uitgeprinte tickets door meerdere security op echtheid bekeken. Gelukkig konden we gewoon naar de 86th floor. Wat is New York toch groot en hoog. Wat een gebouwen en wat is het toch gaaf dat middenin Central Park gewoon ligt. Groen overheerst zo aan één de noordkant. De overige views waren vooral gebouwen, bruggen en water wat wij zagen. Na een kwartier van foto’s schieten zijn we naar the 102nd floor gegaan. Nog een beter uitzicht! We kunnen ons nu ‘member of the 102 elite club’ noemen. Toch een hele eer;).

Na het Empire State Building gingen we naar de grootste winkel, qua oppervlakte, ter wereld. Macy’s it is! Verdwaald raken is heel normaal en wat een roltrappen. Na wat rondgewandeld te hebben, zijn we in de metro gestapt om een middag in Central Park door te brengen. Aangekomen was het druk en we zijn even langs de Zoo gelopen en toen langs vele wateren en wat een lui staat er toch shows weg te geven om zo geld te verdienen. Na een aantal uur hadden we zo’n 20 blocks in Central Park gelopen en wilden we eigenlijk verder. Waar het niet dat er een groot festival begon die dag, waardoor we terug moesten. Met een hotdog, gekocht in Central Park, in de hand zijn we weer naar 59th street gelopen.

Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een goede eettent met een goed stuk lekker vlees. Na een restaurant of 30 te hebben gezien, kwamen we bij een bar/restaurant en deze had echt een goede kaart en ook nog eens betaalbaar. Na gegeten te hebben en the Ryder Cup (Golf is groot in USA) op een aantal tv-schermen in het restaurant te hebben gezien, zijn we naar het hotel gelopen. Daar hebben we een relaxed avondje gehad. Morgen de laatste hele dag in NYC. We gaan een fietstocht doen door Brooklyn en ook nog wat ‘giftshopping’ waarschijnlijk.