Zondag 30/9; Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Zondag 30/9; Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Zondag 30/9; Brooklyn

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag alweer onze laatste volledige dag in New York City. De tijd is erg snel gegaan, zeker in een stad als deze waar van alles te zien is en genoeg te beleven valt. Deze laatste dag hier hadden wij om 14.30 een fietstocht besproken richting Brooklyn. Voordat het zover was, zijn we eerst nog even gaan ‘giftshoppen’. Zo kwamen we alweer snel uit bij Times Square. Dit hadden we overdag nog niet gezien. Nu moet gezegd worden dat het ’s nachts wel indrukwekkender is, maar toch blijft het mooi om te zien.

Na een lunch te hebben gehad nabij Times Square, zijn we richting Central Park gelopen. Aangezien het mooi weer was, zijn we hier heerlijk in de zon gaan zitten met uitzicht op meerdere baseballvelden. Mooi om te zien hoe deze sport leeft in de USA; alle velden waren bezet en overal werden wedstrijdjes gespeeld. Na hier ruim een uur van de zon te hebben genoten, zijn we richting het vertrekpunt van onze fietstocht door NYC richting Brooklyn gegaan. Hier aangekomen bleek het een grote groep te zijn die zich had ingeschreven voor de tocht, 18 personen in totaal. De gids zei dat dit zelden voor kwam, en dat het meestal groepen zijn die minimaal de helft kleiner zijn. Nadeel van zo’n grote groep is dat je bijna bij iedere kruising moest wachten op de helft van de groep, omdat zij niet over konden steken. De mensen hier in NYC zijn namelijk niet echt berekend op fietsers, en veel mensen kijken je onderweg ook erg verbaasd aan. Na ongeveer 1.5 uur te hebben gefietst, kwamen we aan bij de Brooklyn Bridge. Dit is de brug die ervoor zorgde dat de twee steden New York City en Brooklyn met elkaar verbonden werden en dat Brooklyn samengevoegd werd met NYC. Vanaf deze brug hadden we een schitterend uitzicht op de skyline van New York. Na een aantal foto’s gemaakt te hebben zijn we richting Brooklyn Heights gereden. Ook vanaf hier een mooi uitzicht op de skyline en de brug waar wij overheen gekomen zijn. Vanaf dit punt zijn we weer teruggefietst, en rond 17.30 kwamen we weer terug bij het startpunt.

Aan het eind van de dag zijn we gaan eten in het meatpackersdistrict. Dit is een wijk vol restaurantjes en kroegen. Rond een uur 21.00 waren we weer in het hotel en zijn we onze koffers gaan inpakken. Morgen vertrekken we immers richting Chicago, de op twee na grootste stad van de USA (alleen New York en Los Angeles zijn groter). Hier zullen we verblijven van maandag 1 oktober tot vrijdag 5 oktober. Het is een vliegreis van een 3 uur. We vertrekken om 15.30 van JFK Airport in New York (21.30 Nederlandse tijd), en we landen om 17.30 in Chicago (er zit één uur tijdsverschil tussen NYC en Chicago). We zijn erg benieuwd hoe deze stad zal zijn.