Vrijdag 19/10; Beverly Hills & Rodeo Drive - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Vrijdag 19/10; Beverly Hills & Rodeo Drive - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Vrijdag 19/10; Beverly Hills & Rodeo Drive

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na de zeer geslaagde dag, en zeker de avond in Venice en Santa Monica, zijn we vandaag richting Beverly Hills en Rodeo Drive gegaan. Rond 10.30 namen wij de bus vanaf Hollywood. Voordat we bij Rodeo Drive waren, moesten we één keer overstappen. In totaal deden we driekwartier over dit stuk. Aangekomen bij Rodeo Drive, zijn we deze straat ingelopen. Dit is de meest exclusieve winkelstraat van Los Angeles, met de meest dure kledingwinkels die je maar kan bedenken. Halverwege de straat kwamen een auto tegen die we nog niet eerder gezien hadden (zie foto). Hier stonden ook verschillende mensen om heen om een foto te maken. De vraag is van wie die auto is. Helaas wist niemand dit. Als je Rodeo Drive uitloopt, loop je vanzelf tegen Beverly Hills aan. Hier hebben we een paar foto’s gemaakt, maar zijn niet echt de straat ingelopen. Beverly Hills is ook meer een wijk, bestaande uit verschillende straten. Daarnaast is er weinig te zien, omdat de meeste huizen afgeschermd zijn en er bewaking voor de huizen staat. Hierop besloten wij om door te lopen naar het Beverly Center, een winkelcentrum, om een hapje te gaan eten.

Na een wandeling van ongeveer een half uur kwamen we aan in het centrum. Ook hier zaten weer de exclusievere winkels die we ook gezien hadden aan Rodeo Drive. Eten kon hier helaas niet echt, waarop we het bij een kop koffie van Starbucks hielden. Iets verder de straat in (3rd Street), zat een Farmers Market. Hier waren we toen we richting Beverly Hills gingen met de bus al langsgereden en hier was het erg druk. Dit was ongeveer ook een halfuurtje lopen vanaf het Beverly Center. Inmiddels was het al 14.30 voordat wij daar aankwamen en hadden we best trek. Gelukkig was hier genoeg te eten! Deze Farmers Market is tevens een echte aanrader om heen te gaan. Het is eigenlijk een soort dagelijkse markt die hier plaatsvindt waar je de dagelijkse boodschappen kan kopen, maar waar ook veel restaurantjes zijn voor een betaalbare prijs. Hier hebben wij in de zon genoten van een heerlijke panini. Naast deze markt zit een winkelstraat met de meer betaalbare kledingmerken. Hier zijn we doorheen gelopen, en kwamen onder andere uit bij Abercrombie & Fitch. Zowaar hebben we deze keer niets gekocht daar!

Rond een uur of 17.00 gingen we weer richting het hotel. Op de terugweg hebben we bij Hollywood een extra koffer gekocht voor een mooi prijsje, zodat we de vele gekochte artikelen mee kunnen krijgen. Onderweg kwamen we ook Hooters tegen. Hier wilden we altijd al een keer eten deze vakantie, en eindelijk hadden we er een gevonden. Wij de koffer naar het hotel gebracht en die kant opgegaan. Echt, wat een heerlijke tent is dat, we keken onze ogen uit!;) Zeker iets waar we nog eens heen willen als we er een tegenkomen!

Uiteindelijk waren we weer redelijk op tijd terug in het hotel waar we onze koffers en dergelijk ingepakt hebben. Morgen vertrekken we weer uit Los Angeles en gaan we naar het noorden, richting San Francisco. Morgen zullen we overnachten in Monterey, een plaatsje net boven de Big Sur. De Big Sur schijnt een van de mooiste routes ter wereld te zijn die kunt rijden. We zijn benieuwd!

• 21 Oktober 2012 - 21:54

Jos Nieuwland:

Die auto op Beverly Hills is dat jullie huurauto? Willen jullie nog wel terug? Machtig land! Veel plezier nog.