Donderdag 18/10; Downtown & Venice - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Donderdag 18/10; Downtown & Venice - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Donderdag 18/10; Downtown & Venice

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na gister de dag doorgebracht te hebben in Universal, zijn we vandaag naar Downtown en Venice Beach gegaan. Eerst wilden we ook richting Beverly Hills, maar aangezien we nog een dag in Los Angeles hebben, besloten we dat te bewaren voor morgen. Daarnaast wordt het morgen ook minder weer, in de zin van bewolking, dat het dan beter weer is om winkels in en uit te gaan.

Na het ontbijt zijn we naar het metrostation gelopen bij ons op de hoek van de straat. Los Angeles heeft in tegenstelling tot de steden aan de oostkust van Amerika geen uitgebreid metronetwerk. Er zijn maar een paar metrolijnen voor de hele stad (LA is 100 bij 160 kilometer groot). Het meeste openbaar vervoer gaat hier per bus. Daarentegen is het openbaar vervoer hier niet duur; slechts $5,- voor de metro en de bus voor een hele dag. Na een dagkaart gekocht te hebben zijn we vertrokken richting Downtown LA. We gingen hierheen voor het Fashion District, waarvan wij dachten dat het wel leuk was. Aangekomen bleek het niet veel bijzonders te zijn. Hier zaten winkels waar je kleding kon kopen voor een spotprijsje ($5,- dollar voor een spijkerbroek, $40,- dollar voor een pak). Niet echt aan ons besteed. Daarnaast zag dit deel er ook erg armoedig uit, iets dat we niet hadden verwacht van Downtown LA. Na afgeslagen te zijn en richting het Historic District te lopen, kwamen we in de wat betere wijken. In tegenstelling tot onder andere Boston en Philadelphia (met NYC is het al helemaal niet te vergelijken!) heeft LA geen uitgebreide skyline. Hier hebben we de rest van de ochtend rondgelopen.

Na de lunch hebben we de bus genomen richting Venice Beach. Na een busrit van iets meer dan een uur kwamen we aan in Venice. Wat een verschil met de rest van LA zeg! Een prachtige boulevard langs het strand, waar veel mensen van het weer genieten, kijkend naar de vele mensen die langslopen, fietsen of skaten. Ook was het skatepark een drukbezocht punt waar veel jongeren zich aan het uitsloven waren met hun skateboard. Na hier even stilgestaan te hebben, zijn we verder gelopen waar we op het terras genoten van een paar heerlijke ijskoude biertjes. Wat een leven zeg, heerlijk! We hadden hier de hele dag kunnen zitten, en er ook vaker heen willen gaan als we langer in LA zouden blijven, maar de dag liep al op zijn einde en we besloten nog iets verder te lopen om een hapje te eten. Uiteindelijk kwamen we aan bij de pier van Santa Monica (Venice loopt over in Santa Monica). Deze pier bleek een bekend punt te zijn; hier eindigt de Route 66. Op deze pier hebben we gegeten bij Bubba Gump. Dit restaurant is gebaseerd op de film Forrest Gump. Hier kwamen we erachter dat de pier waar wij op zaten te eten, ook terugkomt in de film: Forrest Gump rent over de pier. Na het eten zijn we weer richting de bus gelopen. Uiteindelijk hebben we er iets meer dan twee uur over gedaan om terug te komen; wat erg langs is als je halverwege al naar het toilet moet en er geen aanwezig is in de bus. Dit is wel een nadeel van Los Angeles. Alles ligt erg verspreid en het openbaar vervoer is niet snel. De bussen kunnen vaak ook niet hard rijden, want bij iedere kruising is een bushalte en vaak is het ook erg druk met overig verkeer. Desalniettemin is het wel een topbestemming en een echte aanrader!

Aangekomen in hotel nog even televisie gekeken (we hebben meer dan 9000 kanalen). Morgen gaan we richting Beverly Hills en Rodeo Drive, de exclusievere wijken van Los Angeles.