Maandag 1/10 & dinsdag 2/10; 'The Windy City' - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Maandag 1/10 & dinsdag 2/10; 'The Windy City' - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Maandag 1/10 & dinsdag 2/10; 'The Windy City'

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Nadat we onze koffers volledig hadden ingepakt, zijn we rond 11.45 opgehaald door de shuttlebus van het hotel in New York en zijn naar JFK Airport gebracht voor onze vlucht naar Chicago, ‘the windy city’. Rond 12.30 kwamen we hier aan, ruim drie uur voordat de vlucht vertrok. Na enige spanning of onze koffers wel het gewenste gewicht hadden (dit bleek het geval te zijn;)), zijn we door de douane gegaan en hebben we nog een hapje gegeten. Rond 15.00 was het tijd om aan boord te gaan. Wij hadden verwacht dat de vlucht drie uur zou duren, stond ook op de ticketbevestiging, maar tot onze verbazing zouden we binnen twee uur al in Chicago zijn! Rond 16.30 lokale tijd (Chicago verschilt zeven uur met Nederland, New York was zes uur verschil) zijn we geland en richting het hotel gegaan. Hier aangekomen hebben we ingecheckt en zijn we een hapje gaan eten in de buurt. De locatie van het hotel is echt top! Een lange straat met allemaal kroegen, restaurantjes en uitgaansgelegenheden!:) Hier zullen we ons wel vermaken de komende dagen! Na eten zijn we teruggegaan om te gaan slapen. De wekker stond vroeg de volgende dag, omdat we genoeg op de planning hebben staan voor morgen.

Dinsdag zijn we op tijd opgestaan. We wilden deze dag gebruiken om zoveel mogelijk van Chicago te zien. Na het ontbijt in het hotel hebben we fietsen gehuurd en zijn we richting het centrum gefietst. Langs de kust, Chicago ligt aan het Lake Michigan, lag een groot en uitgestrekt fietspad. Het was echt schitterend om te rijden! Je ziet de hele skyline van Chicago aan het heldere water van het meer. Het weer speelde ook mee; een graad of 20 met volop zon! We zijn langs het water blijven fietsen tot we bij de Navy Pier aankwamen. Dit is een pier met allemaal gezellige restaurantjes en kroegen. Vanaf hier had je een nog beter uitzicht op de skyline. Verder vertrokken hier ook boten het meer op. Dit hebben wij niet gedaan, omdat we graag de stad in wilden.

Na een korte tussenstop bij een Starbucks zijn we richting Willis Tower gefietst. Dit is hoogste gebouw van Chicago met zijn 103 verdiepingen hoog! Qua hoogte meters ook hoger dan het Empire State Building in New York. Het unieke van deze toren is dat er een skydeck is. Dit is een glazen ruimte dit boven uit de toren steekt. Je staat dus met je voeten op een glasplaat, waardoor je recht naar beneden kan kijken! Verder was het een schitterend uitzicht, met op de achtergrond Lake Michigan. Echt weer overweldigend was dit, zeker omdat het ook heel helder werk was waardoor je erg ver kon kijken.

Na een lunch bij de Subway zijn we richting Millennium Park gefietst. Dit is een park waar kunstenaars verschillende beelden geplaatst hebben. Hier lag een grote glazen boon waarin de weerspiegeling van de skyline prachtig kon zien. Vervolgens zijn we over Michigan Avenue gelopen richting de Magnificent Mile, een straat van een mile lang met allemaal grote gebouwen en winkels waaronder het John Hancock Center. Voordat we de fietsen weer moesten inleveren, zijn we nog naar Wrigley Field gefietst, het baseball stadion van de Chicago Cubs. Hier hebben we kaarten gekocht voor de wedstrijd van die avond tegen de Houston Astros.

Voordat de wedstrijd begon nog even een hapje gegeten om vervolgens die kant op te lopen. Na ongeveer 40 minuten kwamen we daar aan. Nu is dit al onze derde baseballwedstrijd, maar dit was verreweg de saaiste wedstrijd tot nu toe! Nu waren dit ook de twee slechtste ploegen van de competitie ongeveer. De eindstand was 3-0 in het voordeel van Houston. Na de wedstrijd zijn we teruggegaan richting het hotel. Morgen gaan we eerste lekker uitslapen, om vervolgens de stad weer in te gaan. Er wordt beduidend slechter weer verspeld met veel regen, waardoor we waarschijnlijk een shopping mall gaan opzoeken;).

• 03 Oktober 2012 - 19:51

Irene:

Leuk joh
    wat ziet dat met die glasplaat er eng uit. had ik niet gedaan.
    Het blijft genieten voor jullie!!!

Mam

• 03 Oktober 2012 - 21:15

Anja Zeedijk - Lijbers:

Hello boys,

Wederom fantastisch om te lezen dat jullie echt genieten.
    Dat jullie nu echt bij 'die boon' zijn geweest, echt gaaf! Spannende foto zo hoog boven de grond kijkend in de diepte, maar het uizicht is geweldig!
    Fietsen door zo'n geweldige stad met aan de ene kant Lake Michigan en de andere kant de stad echt super!!
    In New York natuurlijk ook al op de fiets gezeten dan zie je de steden toch weer heel anders.

Lieverds heel veel plezier verder in the windy city we gaan nu verder Ajax Real kijken haha

Liefs en dikke zoen pap & mam / Rick & Anja xxxx

• 05 Oktober 2012 - 09:18

Tia:

Hoi Robin,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Goede reis en fijne vakantie

Harry en Tia

• 05 Oktober 2012 - 14:59

Evelien Van Appeldoorn:

He Robin,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag van ons allemaal,wel heel bijzonder dat je het daar in dat verre Amerika kan vieren.Maak er een leuke dag van,dat zal ongetwijfeld lukken want zo te lezen maken jullie van iedere dag een leuke dag.Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en zo een beetje te volgen waar jullie naar toe gaan.Geniet verder nog van jullie vakantie en...................we houden je in de gaten!!

Buurvrouw Evelien

• 05 Oktober 2012 - 14:59

Evelien Van Appeldoorn:

He Robin,

Buurvrouw Evelien

• 05 Oktober 2012 - 17:21

Rik:

Hoi Robin,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een bijzondere dag van.
    Groet,
    Peter en Rik

• 05 Oktober 2012 - 22:11

Familie Nieuwland:

Gefeliciteerd namens iedereen in Dordrecht, inclusief Oma Peetoom.