Vrijdag 5/10 & zaterdag 6/10; Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Vrijdag 5/10 & zaterdag 6/10; Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5/10 & zaterdag 6/10; Las Vegas!

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 5 oktober, de dag dat Robin jarig is! Vandaag voor het eerst dat hij niet thuis is op zijn verjaardag. En dan ook nog gelijk de dag dat wij richting Las Vegas gaan! Dit is een weersovergang van meer dan 20 graden!:) We zouden het vliegtuig om 15.35 hebben naar Las Vegas. We waren weer ruim op tijd op het vliegveld, rond 12.30. Daar aangekomen bleek de vlucht al een vertraging te hebben van 45 minuten. Niet erg dachten we, nog steeds ruim op tijd om mijn verjaardag te vieren als we aankomen. Al snel werd het weer later dat we zouden gaan vliegen. Toen we dan eindelijk mochten boarden, nadat we twee keer van gate zijn veranderd, de deuren van het vliegtuig sloten en hij in zijn achteruit ging om richting de startbaan te gaan, werd er halverwege de route naar de startbaan omgeroepen dat er iets mis was met de motor van het vliegtuig waardoor we weer terug gingen naar andere gate. Het zou ongeveer 15 tot 20 minuten duren zeiden ze. Nou dat werd al snel 2 uur later! Uiteindelijk vlogen we om 20.00 weg richting Vegas, waar we rond 22.00 zouden aankomen. Vanuit daar een taxi naar het hotel genomen, ingecheckt in het hotel, en het casino ingegaan om alsnog wat te drinken op de verjaardag van Robin. Uiteindelijk rond 01.30 terug op de kamer om te slapen en ons op te maken voor een eerste warme dat in Las Vegas.

Na enigszins uitgeslapen te hebben, zijn we gaan ontbijten in het hotel. Het hotel heeft meerdere restaurants waar je kan eten, van ontbijt tot diner. Na een bagel met ei en kaas zijn we op pad gegaan. Ons hotel ligt aan het noorden van de Strip, de straat in Las Vegas waar alle hotels aan liggen. We zijn richting het zuiden gelopen zonder een vast doel te hebben. Het eerste hotel dat we in zijn gegaan was het Encore/Wynn. Een erg groot en luxe hotel met een beachclub met zwembad; zo’n club die je alleen uit videoclips kent. Ook zat hier een nightclub waar grote DJ’s als Calvin Harris en Deadmau5 regelmatig draaien. Vervolgens zijn we naar Treasure Island gelopen, een hotel in de stijl van piraterij. Na hier door het casino gelopen te hebben, zijn we richting The Mirage gelopen. Dit is een erg bekend hotel, waar we een bezoek hebben gebracht aan de Secret Gardens. Hier houden ze dolfijnen en grote zwembaden, maar het hoogtepunt van dit bezoek is de leeuw en witte tijgers die ze hier houden! Wat zijn die beesten groot! Geweldig om deze dieren van dichtbij te zien! Verder heeft dit zwembad een erg groot luxueus zwembed. Verder heeft dit hotel, net als alle andere hotels, diverse winkels binnen de muren. Na het bezoekje aan The Mirage zijn we naar Ceasar’s Palace gelopen. Dit hotel is, zoals het al doet vermoeden, in de stijl van de Romeinen. Gigantisch groot hotel met een Colosseum waarbinnen op grote schermen sportwedstrijden worden uitgezonden (waaronder American Football, Baseball, paardensport maar ook Engels voetbal), met daarvoor kleine kastjes waarop men kan gokken op de wedstrijden. Leuk om te zien hoe ze meeleven met de wedstrijden die te zien en hoe mensen uit hun dak kunnen gaan wanneer er een touchdown is bij een football wedstrijd. Vervolgens zijn we nog een klein stukje verder gelopen langs de Strip, en kwamen we bij het bekende Belaggio hotel met zijn fonteinen. Hier zijn wij nog niet naar binnen geweest, want we waren kapot van het lopen op slippers (we liepen al bijna 4.5 uur). We zijn via de andere kant van de Strip teruggelopen, waar we onder andere langs het hotel Paris Paris zijn gelopen waar ze de Eifeltoren en de Arc de Thriomph hebben nagebouwd. Rond een uur of 15.00 waren we weer in het hotel en hebben nog heerlijk bij het zwembad gelegen om een beetje aan onze bruine kleur te werken.

Het is hier nu zaterdag 19.15 (in Nederland is het zondag 4.15). We gaan nu weer richting de Strip om te eten bij één van de restaurants van het Treasure Island hotel. Hier hebben ze ’s avonds ook een show (the Sirens of the TI) die op verschillende tijdstippen wordt herhaald. We zijn benieuwd hoe de Strip er bij nacht uitziet!

• 08 Oktober 2012 - 10:59

Yvonne En Willem:

dag Robin,

Alsnog van harte gefeliciteerd namens ons. Wij zijn onder de indruk van jullie geweldige verhalen. Is het wel te verwerken om bijna dagelijks weer iets moois en bijzonders te zien? Jullie hebben de reis in iedergeval goed voorbereid, dat is wel duidelijk. Ben benieuwd of jullie veel "collega reizigers" spreken.

groeten en veel plezier voor jullie beiden, Yvonne en Willem uit Culemborg.