Zondag 7/10; The Strip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Zondag 7/10; The Strip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Zondag 7/10; The Strip

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gister hebben we het eerste deel van The Strip in Las Vegas bekeken. Vandaag zijn we op pad gegaan om het tweede deel van The Strip te bekijken. Gister hebben wel de hele afstand gelopen, waardoor we voornamelijk de hotels bij ons de buurt bekeken hebben. Vandaag besloten we om de bus te nemen, een hop-on hop-off bus. Deze bus rijdt vier keer per uur en stopt bij alle casino’s. We besloten om uit te stappen bij het MGM Grand Hotel. Helaas zijn ze op dit moment de voorgevel van het hotel aan het renoveren en stond het helemaal in de steigers. Na door dit casino te zijn gelopen, zijn we naar de andere kant van de weg gelopen waar het New York New York hotel ligt. De buitenkant van dit hotel lijkt op de skyline van New York, met onder andere het Empire State Building en het Vrijheidsbeeld. Ook door dit hotel gelopen en vervolgens via een brug over de weg richting het Excalibur. Dit is een hotel in de vorm van een groot kasteel met verder veel King Arthur thema’s. Het Excalibur is verbonden met de twee laatste grote hotels van The Strip, het Luxor en Mandalay Bay. Het Luxor is een hotel in de vorm van een piramide. Het midden van de piramide is gevuld met een enorm groot casino met diverse restaurantjes. Alle kamers van het hotel kwamen ook uit in deze piramide waardoor ze een mooi uitzicht hebben op wat er zich afspeelt in het casino. Tot slot zijn we naar onze hoofdattractie van deze dag gegaan, het Mandalay Bay Hotel. Dit hotel is speciaal omdat zij een Shark Reef hebben; een groot aquarium met allemaal vissen en reptielen. Hier hebben ze onder andere Komodo Dragons, krokodillen, piranha’s en haaien.

Nadat we deze hotels bezocht hadden was het tijd om de huurauto op te halen. Hier aangekomen hebben we besloten om een zelfde soort auto te nemen als we aan de oostkust van Amerika hadden, een SUV. Deze keer is het een Jeep Patriot geworden. Vanuit hier zijn we naar een outlet center gegaan. Enorm groot, maar qua spullen die ze daar verkopen niet echt ons ding. Veel oude collectie en alles ligt door elkaar op een hoop. Je moet er net wat kunnen vinden!

In de avond zijn we gaan eten in het Luxor hotel. We hadden immers nog een buskaartje (die is 24 uur geldig). Ook nog een gokje gewaagd, maar helaas is het niets geworden;). We zijn nog een stukje langs The Strip gelopen, wat er erg mooi uitziet met alle lichten. Op de terugweg met de bus zagen we een stukje van de show bij het Bellagio Hotel, waar ze een show opvoeren met de fonteinen (een van de bekendste gratis shows van Vegas). Hier gaan we zeker nog een keer kijken! Morgen gaan we echter de hele dag naar Death Valley, het laagste punt van Noord-Amerika (ongeveer 100 meter onder zeeniveau).