Maandag 8/10; The hills have eyes... almost - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Maandag 8/10; The hills have eyes... almost - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Maandag 8/10; The hills have eyes... almost

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na vroeg, wekker ging om 06.30, opgestaan te zijn, zijn we gaan ontbijten en vervolgens de auto ingestapt. Vandaag stond Death Valley National Park op het programma. Dit nationale park is bekend om haar extreme hitte en vlakke zoutvlaktes. De reis zou zo’n 2,5 uur duren, voordat we het park binnengingen. De tank was nog nagenoeg vol, dus we konden vol gas!

Tijdens de rit zijn we nauwelijks auto’s tegengekomen en reed het lekker door. Bij aankomst bij het park zijn we eerst naar een visitorscenter gereden en hebben daar een National Park Pass gekocht. Met deze pas kunnen we een groot aantal nationale parken betreden, zonder elke keer afzonderlijk entree te betalen. Hierna zijn we wat gaan eten en richting Dante’s View gereden. Een weg van zo’n 13 mile. Deze weg ging alsmaar omhoog en de laatste ¼ mile ging 15% omhoog. Gelukkig hebben we een goede auto en is alles automaat in de USA, dus over schakelen etc. hoefden we ons geen zorgen te maken. Na aangekomen te zijn, hadden we een prachtig uitzicht over Death Valley. Echt heel bijzonder, waar foto’s eigenlijk te weinig zeggen. Na een aantal foto’s te hebben geschoten, zijn we weer naar beneden gereden. We gingen naar een ander uitkijkpunt, namelijk Zabriskie Point. Hier hadden we ook een mooi uitzicht en zagen we de verschillende kleuren die de bergpartijen kunnen hebben. Als laatste wilden we naar Badwater. Dit is het laagste punt op het Noord-Amerikaanse continent. We hebben onze auto daar geparkeerd en zijn de vlakte opgelopen. Heel warm was het en allemaal zout om ons heen. Je kon daar echt tijden om je heen kijken, want het was een bijzonder aanzicht.

We hadden Death Valley goed bekeken en gingen weer op weg naar Las Vegas. De tank was nog aardig vol en we wilden wel bij het eerste beste tankstation gaan tanken. De weg tot de kruising met het tankstation was zo’n 60 mile vanaf Death Valley. Tijdens het rijden, merkte Mike dat de tank wel snel leeg ging en de TomTom gaf aan dat we nog wel even moesten. We hebben de TomTom ingesteld dat deze ons naar het dichtstbijzijnde tankstation zou sturen.

Met nog 20 mile te gaan gaf de tank aan dat deze nagenoeg Empty was. We reden in de woestijn met weinig auto’s en bergen in het vooruitzicht. Gedachtes aan Bassie & Adriaan en the Hills have eyes kwamen in ons op. Het zou toch niet gebeuren dat we zonder benzine langs de weg zouden komen te staan… In de verte kwam opeens een stadje in het zicht. Deze naderden we en omdat we daalden, hoefden we het gas niet in te drukken. We kwamen het stadje binnen en zagen gelijk een tankstation. Wat een opluchting! Er kan 13,5 gallon in de tank en we hebben 12,6 gallon getankt.

Daarna zijn we als een speer doorgereden naar Las Vegas, hebben ons opgefrist en zijn naar de Statosphere Tower gelopen. We hebben daar gegeten en zijn naar de hoogste punt gegaan om het uitzicht van Vegas in de avond te zien. Geweldig al die lichtjes! Mensen deden daar Skyjumps en Thrill Rides, echt een ervaring leek ons. Hierna zijn we naar het hotel gegaan. Morgen is de laatste dag van Las Vegas en hebben we nog aardig wat op het programma staan. We gaan onder andere naar de Hoover Dam.

• 10 Oktober 2012 - 19:21

Anja Zeedijk - Lijbers:

Hoi Mikey en Robin,

Wat een mooie foto's echt zoals we het over Death Valley hebben gehad en herinneren, is het daar qua warmte een beetje vol te houden.
    Hebben jullie iets van een koelbox voor drinken ed. Gelukkig lezen we achteraf hoe en wat jullie gedaan hebben want dat is het scenario waar je niet aan moet denken 'zonder benzine' in Death Valley!!

Jongens veel plezier en dat gaat zeker goed komen we zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto's echt leuk om jullie zo te volgen!!

Liefs en dikke zoenen pap & mam Rick & Anja xxxx