Dinsdag 9/10; Relaxing day - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Dinsdag 9/10; Relaxing day - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9/10; Relaxing day

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na de spannende dag van gister, waar we maar net uit Death Valley hebben kunnen geraken, hebben we heerlijke genoten van een welverdiende nachtrust. Rond 10.45 zijn we richting de Hoover Dam gereden. Dit is een dam die ervoor heeft gezorgd dat Lake Mead is ontstaan vlakbij Las Vegas. Hier gaan ook vele trips vanuit de stad naar toe. Rond 11.30 waren we op de bestemming en zijn we over de dam gelopen. Het was weer een enerverende rit waarbij veel hoogteverschil overwonnen moest worden. Aangekomen bij de dam, zijn we er overheen gelopen. Hierbij hebben we zowel voet binnen Nevada (de staat waar Las Vegas in ligt) en in Arizona (de staat van de Grand Canyon en Phoenix, twee bestemmingen waar wij nog heen zullen gaan). Verder was het mooi om te zien dat aan de ene kant het meer te zien is, en aan de andere kant een diep gat is waar de energie opgewekt wordt.

Na hier een klein halfuurtje gelopen te hebben in de hitte, het was hier windstil in de volle zon, zijn we richting het hotel gegaan om heerlijk bij het zwembad te gaan liggen!:) Zo hebben we de rest van de middag doorgebracht. Ook wel eens lekker na al de activiteiten die we ondernemen.

Rond een uur of 18.00 zijn we voor de laatste keer richting The Strip gegaan. Hier hebben we eerst een stop gemaakt bij Abercrombie & Fitch en Hollister. Morgen vertrekken we uit Vegas en gaan we richting de kou (de verwachting is dat het in Brian Head ’s nachts rond het vriespunt is)! Hier nog de laatste kleding gekocht om ons te weren tegen de kou. Vervolgens zijn we langs Treasure Island gelopen. Hier was de show The Sirens of T.I. bezig. Deze wilden we al eerder zien, dus zijn we hier blijven staan. Het was mooi om te zien, het verhaal was gebaseerd op het verhaal van Odysseus. Na afloop van deze show zijn richting het Cosmopolitan gelopen. Hier gegeten voor het avondeten en tot slot nog een gokje gewaagd. We hadden twee dollar een gokkast gegooid, en halen er 31 dollar uit; geen slechte beurt lijkt ons. Inmiddels was het al bijna 21.30 en zijn we richting het Bellagio gelopen. We wilden nog graag de show met de fonteinen zien, iets waar dit hotel toch wel een bekend om staat. Het was prachtig om te zien hoe die fonteinen ‘dansten’ op de muziek van de Pink Panter. Toen dit was afgelopen zijn we teruggegaan naar het hotel, waarbij we ook nog eens langs de show van The Mirage liepen; een show met muziek en vuur. Uiteindelijk waren rond 23.00 in hotel. Nog even uitgerust om vervolgens te gaan slapen. Morgen staat een lange autorit op het programma waarbij onder andere door Zion National Park en Bryce Canyon zullen rijden.