Woensdag 10/10; Van 0 naar 10.000 ft! - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Woensdag 10/10; Van 0 naar 10.000 ft! - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Woensdag 10/10; Van 0 naar 10.000 ft!

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag zijn we begonnen aan de rondreis langs verschillende nationale parken van Amerika. Op de planning van vandaag staat dat we eerst langs Zion National Park gaan, vervolgens doorrijden naar Bryce Canyon en tot slot we zullen we de nacht doorbrengen in Dixie National Forrest. Na een laatste ontbijt in Las Vegas hebben we uitgecheckt en zijn we op pad gegaan richting de eerste stop, Zion. Na een tocht van een ruim 2,5 uur kwamen we aan bij de ingang van het park. Het was lekker weer en dus hebben we eerst gegeten, om vervolgens door het park te rijden. Wat een hoogte verschil moesten we hier overwinnen. Het was erg mooi om te zien en om door heen te rijden.

Na een klein uurtje waren we door het park heen en zijn we richting Bryce Canyon gereden. Weer een totaal ander landschap dan Zion. Zo bijzonder om te zien hoe een landschap in nog geen twee uur rijden zo kan veranderen. Van de bergen en rotsen bij Zion naar de canyons van Bryce. Hier zijn we even uitgestapt en hebben we rondgelopen. Ook was het hier nog steeds heerlijk weer. Rond een uur of 17.00 vertrokken we richting het hotel in Brian Head, in het national park Dixie National Forrest. Het was zo’n 1.5 uur rijden van Bryce Canyon. We wisten heel niet wat ons te wachten stond daar. Wij dachten dat het gewoon een klein plaatsje was in een natuurpark. Gedurende de rit er naar toe ging het aardig op en af. Zo nu en dan moesten we stoppen omdat er een koe of een groep herten op de weg stond. Toen we er bijna waren, moesten we een afslag nemen naar rechts. Op dat moment hadden we pas door hoe hoog we zaten. Een enorm diepe kloof lag links van ons. Echt bizar om dat zo te zien. Iets verder stond een boord met daarom ’10.420 elevation’. Moet je nagaan, twee dagen terug zaten we op het laagste punt van Noord-Amerika, en nu op dit enorm hoge punt. Niet veel later kwamen we aan bij het hotel. Dit bleek te liggen in een skioord. In de wintermaanden is het hier erg druk met wintersporters. Bij het hotel werd ons ook verteld dat het vannacht wel eens kon gaan sneeuwen! Iets dat we totaal niet hadden verwacht toen we vanmorgen opstonden! Zo bizar om van meer dan 30 graden naar onder nul te gaan (’s nachts vroor het 3 graden).

Morgen wordt het op tijd opstaan, want we willen voor de (eventuele) sneeuw van de berg af zijn. Daarna zullen we onze reis vervolgen naar Monument Valley. Hier zullen we slapen in Kayenta, waar het weer ongeveer 24 graden zal zijn, gelukkig…