Donderdag 11/10 & vrijdag 12/10; Sneeuw! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Donderdag 11/10 & vrijdag 12/10; Sneeuw! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Donderdag 11/10 & vrijdag 12/10; Sneeuw!

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Nadat we gister te horen kregen dat het wel eens zou kunnen gaan sneeuwen in Brian Head, besloten we om vroeg op te staan. Niet erg, aangezien ons een lange rit te wachten staat richting Kayenta en Monument Valley. Na eerst getankt te hebben (we willen niet weer krap aan een benzinestation halen), zijn we vertrokken naar het oosten. Onderweg kwamen we weer langs allemaal nationale parken, zoals wederom het Dixie National Forest en Bryce Canyon. Het was een tocht van iets meer dan vijf uur, waarbij we wisselende weersomstandigheden mee maakten. Zo scheen de zon toen we vertrokken, kregen we halverwege onweersbuien en regen, en bij aankomst in Kayenta scheen de zon en was het heerlijk warm. Na ingecheckt te hebben in het hotel, zijn we vertrokken richting Monument Valley, zo’n halfuur van het hotel verwijderd. Wat opviel tijdens het inchecken, is dat de mensen die hier wonen, de Najavo’s, geen vriendelijke en hartelijke mensen. Totaal anders dan de rest van de inwoners van Amerika. Hele stugge lui zijn het die volgens ons nergens om kunnen lachen en geen humor hebben.

Aangekomen bij Monument Valley moesten we entree betalen van 5 dollar per persoon. Vreemd aangezien we een Nationale Park Pass hebben gekocht. Blijkbaar valt dit park daar niet onder (Navajo’s moeten weer afwijken). Na de betaling zijn we met de auto door het park gereden. Een prachtig uitzicht heb je hier de rotspartijen die opdoemen in het rode landschap. Gelukkig hebben wij een SUV, want het was een offroad weg waarbij vele stenen en gaten in de weg zaten. Na enkele stops en foto’s gemaakt te hebben, zijn we omgedraaid en richting de uitgang gegaan. Onderweg nog even een pizza opgehaald en deze meegenomen richting het hotel. Hier hebben we de avond doorgebracht, want verder is er helemaal niets te doen in Kayenta (de plaats bestaat uit het hotel waar wij verbleven, vier benzinestations en een foodcourt met onder andere een MacDonalds, Burger King en een pizzeria. Gelukkig was er baseball op televisie, waar ze bezig zijn met de play-off voor de World Series.

De volgende morgen vertrokken we richting de Grand Canyon, een rit van ongeveer drie uur. Afgelopen nacht heeft het flink geonweerd bij Kayenta, maar toen wij vertrokken was het zonnig (er stond echter wel een flinke wind wat ervoor zorgde dat het best fris was buiten). Onderweg naar de Grand Canyon betrok de lucht en werd het erg donker. Weer veel regen gehad op de weg er naar toe. Eenmaal aangekomen bij de Grand Canyon was het gelukkig droog! Echter toen we uit de auto stapte was wel erg koud! Vervolgens zijn we naar de Canyon gelopen, waar het erg teleurstellend was. We konden amper iets zien door de dichte mist:(. Toch een paar foto’s gemaakt van wat we wel konden zien om daarna door te rijden naar andere punten in de hoop dat het daar wat beter was. Dit bleek niet geval te zijn. Goed balen, maar we kunnen er niets aan doen. In het hele gebied is een depressie, waarbij het zelfs in Las Vegas maar 18 graden is met veel regen en onweer. Na deze tegenvaller (er is nu nog wel een reden om nog eens naar de USA te gaan;)) zijn we richting Flagstaff gereden waar ons hotel zich bevindt. Dit hotel lag aan de meest historische route van Amerika, de route 66. Onderweg kregen we zelfs te maken met sneeuw! Iets dat we nooit hadden verwacht hier aan te treffen! Verder kwamen onderweg ook nog een grote groep elanden tegen, erg indrukwekkend om die beesten in het wild te zien.

In de avond zijn we Flagstaff ingelopen om te gaan eten. Flagstaff bleek een echte studentenstad te zijn met vele kroegen en restaurantjes in een gezellig centrum. Hier hebben we ons de hele avond prima kunnen vermaken. We hoeven morgen niet al te vroeg eruit, aangezien Phoenix maar twee uur rijden is vanaf Flagstaff. We verlangen wel naar Phoenix, alleen al voor het weer. We hebben nu een paar dagen met wisselende weersomstandigheden gehad en verlangen echt om weer in korte broek en slippers rond te kunnen lopen en om aan het zwembad te liggen. Als we de weersverwachtingen mogen geloven, krijgen we tot aan San Francisco gegarandeerd mooi weer, met als toppunt bijna 40 graden in Palm Springs! We kunnen niet wacht om de warmte weer op te zoeken.

• 14 Oktober 2012 - 20:27

Irene Hart:

Hoi jongens,

Wat een weerswisselingen. Jammer van het weer op dit moment. Maar ja 6 weken lang ideaal
    weer kan haast niet.
    Blijft genieten en rij voorzichtig

groetjes pap en mam, Irene en martin.

• 14 Oktober 2012 - 21:48

Anja Zeedijk - Lijbers:

Hoi USA reizigers,

Weer een leuke 'up-date' boys, we wisten wel dat Amerika groot is, maar dat er toch op zo'n betrekkelijk kleine afstand, wat Amerika betreft gezien, zoveel verschillen kunnen zijn, is best bizar eigenlijk.
    Jullie zitten natuurlijk ook in een ander seizoen, dan hartje zomer. Best gaaf om dat zo mee te maken. Zien jullie al iets van de Indian Summer want dat is natuurlijk super om te zien. Wel jammer dat de Grand Canyon niet echt duidelijk was, want dat is juist met de zonsondergang echt fantastisch.
    Er zit inderdaad wel een positieve kant aan, er zeker voor terug gaan, haha!!

Kijken jullie uit, geniet nog even volop, want jullie zijn nu over de helft. Nu gaat het echt snel dat is in iedere vakantie zo. Jullie gaan nog wel heel wat mooie dingen zien en meemaken, nogmaals geniet, geniet en maak heel veel mooie herinneringen!!!

Liefs en dikke zoen, Rick & Anja pap & mam xx