Maandag 15/10 & dinsdag 16/10; Palm Springs & LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Maandag 15/10 & dinsdag 16/10; Palm Springs & LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Maandag 15/10 & dinsdag 16/10; Palm Springs & LA

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na twee heerlijke dagen in Phoenix was het alweer tijd om verder te reizen richting het westen, richting Los Angeles. Over het stuk van Phoenix naar LA doen we twee dagen; we hebben een tussenstop gepland in Palm Springs. Rond een uur of 10 vertrokken we uit Phoenix. De rit naar Palm Springs duurde ongeveer 4.5 uur. Dit was verreweg de saaiste rit die we gereden hebben. Toen we in Phoenix eenmaal op de Interstate zaten, hoefden we deze ‘slecht’ 250 mile te volgen. Onderweg was er ook niet veel te zien, we reden letterlijk door een woestijnvlakte. Onderweg kwamen we langs slechts een ‘grotere’ plaats, Blythe, waar we gestopt zijn om wat te drinken. Verder kwamen we onderweg weinig tegen waar het de moeite waard was om te stoppen (wij hebben een voorkeur voor een Starbucks).

Rond 15.15 waren we bij het hotel, waar na het inchecken richting het zwembad gingen. Nu hebben we nog de tijd om in de zon te liggen, aangezien we straks in Los Angeles ook andere dingen willen ondernemen, zoals naar Universal Studios. Toen de zon eenmaal achter de bergen was zijn we naar de boulevard gelopen om een hapje te eten. We hebben weer in een typisch Amerikaanse tent gezeten, waar ze echt van alles serveren (van salades en pizza’s tot de meest vette burgers die maar je kunt bedenken). Verder krijg je als je in een restaurant zit te eten alle gerechten ook te gelijk geserveerd (of in ieder geval krijg je het hoofdgerecht al als je nog bezig bent met je voorgerecht). Ook is het de gewoonte hier dat je de rekening al krijgt zodra de eerste persoon aan de tafel al klaar is met eten. Inmiddels zijn we hier al aan gewend, maar het is wel totaal anders als in Nederland/Europa. Na betaald te hebben zijn we weer richting het hotel gegaan, want in Palm Springs is verder niets te doen. Ook was het nog steeds erg warm. Je hebt het gevoel alsof er ook ’s nachts een warme föhn op je staat te blazen.

De volgende morgen moesten we voor 12.00 uitchecken. Na het ontbijt zijn we eerst nog naar het zwembad gegaan om daar nog even in de zon te liggen. Rond 10.00 was het al meer dan 30 graden buiten! We hadden eigenlijk in de planning staan om naar Calico Ghost Town te gaan, maar hier zijn we van afgeweken. Gister hadden we op internet opgezocht hoe we hier konden komen en wat het precies was. De rit er naartoe was niet het probleem, iets meer dan twee uur rijden, maar het bleek een veredeld pretpark te zijn. Hier hadden wij geen zin in, we hadden verwacht dat het echt een verlaten western stadje was. Het bleek te bestaan uit vele restaurantjes (waar volgens de recensies het eten niet lekker is) en souvenirwinkels. En omdat we graag nog aan het zwembad wilden liggen (in LA hebben we geen zwembad bij het hotel), was de keuze snel gemaakt en bleven we langer in Palm Springs.

Rond 13.00, na een lunch bij IHOP, reden we richting Los Angeles. Toen we zo’n 60 mile voor onze bestemming waren, reden we al in de voorsteden van Los Angeles. Vanaf dat moment hadden we de woestijn achter ons gelaten. Dit was ook te merken aan de drukte op de weg, wat een verkeer! Rond 15.00 waren we in het hotel. Vervolgens zijn we snel de buurt gaan verkennen. Het hotel ligt slechts 300 meter van de Hollywood Walk of Fame, de straat waar alle sterren in de straat liggen. Hier zijn we overheen gelopen, en hebben zo onder andere de sterren van Marilyn Monroe, Micheal Jackson, Charlie Sheen en Hugh Hefner gezien. Vervolgens aan deze straat ook een hapje gegeten, om daarna weer richting het hotel te gaan.

Inmiddels is het hier bijna 23.00 (8.00 in Nederland), en gaan wij richting bed. Morgen gaan we naar Universal Studios!