Woensdag 17 oktober; Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu Woensdag 17 oktober; Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Hart - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 oktober; Universal Studios

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag onze eerste volledige in Los Angeles. Voordat we naar de USA gingen, hadden we al een aantal dingen besproken via internet. Een daarvan was een kaartje voor de Universal Studios. Dit was een ticket die we konden gebruiken wanneer we wilden, er zat geen datum aan vast. We besloten om deze gelijk de eerste dag in LA te gebruiken, omdat het vandaag 35 graden wordt (er werd zelfs een weeralarm afgegeven voor Los Angeles in verband met extreme hitte) en we daarom hoopten dat het niet zo druk zou zijn in het park.

Na het ontbijt in het hotel zijn we rond 10.00 die kant op gegaan met de metro. Om 10.30 stonden we al in het park. We merkten gelijk dat het nog erg rustig was, en bij de ingang was ons verteld dat we het beste eerst naar de thrill rides konden gaan (deze bevonden zich achter in het park), omdat het naarmate de dag zou vorderen ook steeds drukker zou worden. Gelukkig hingen overal van die borden waarop stond hoelang de wachttijd was bij bepaalde attracties en wanneer er een show zou zijn. Binnen 1.5 uur hadden we de drie attracties die wij graag in wilden al gedaan, namelijk Transformers 3D, The Mummy en Jurassic Park. De eerste was een ride in een karretje waarbij iedereen een 3D-bril op had. Hier werd de strijd van de laatste Transformers-film nagebootst, waarbij wij een van de autobots waren. Vervolgens zijn we naar The Mummy gegaan, wat volgens ons de leukste was. Dit was een achtbaan in het donker met vele lichteffecten. Het thema was gebaseerd op de drie Mummy films met Brendan Frazier in de hoofdrol. Hierna zijn we naar The Jurrasic Park Ride gegaan; een wildwaterbaan. Echt, we hebben nog nooit in zo’n wildwaterbaan gezeten waarbij letterlijk iedereen in het bootje van top tot teen nat was! Gelukkig was het warm buiten en scheen de zon, dus na wat gedronken te hebben op het terras waren we zo weer droog.

Vervolgens zijn we door het park gelopen en zijn we uitgekomen bij de Simpsons. Dit was ook een attractie waarbij je in een karretje zit en lijkt alsof je in een achtbaan zit (een soort simulator). Hierna zijn we verder gelopen naar de Studio Tour, waarbij we een rondleiding kregen door de Universal Studios. Zo hebben we onder andere de set van Jaws gezien, maar ook sets van meerdere series die nu op televisie zijn, zoals CSI en Bones. Verder kwamen we tijdens de rit ook door de grootste 360 graden 3D zaal, waarbij we middenin het gevecht tussen King Kong en meerdere T-Rex kwamen uit de film King Kong van Peter Jackson uit 2005. Na een uur waren we weer terug bij het beginpunt en zijn we even gaan eten. Vervolgens hebben we nog twee shows bijgewoond, namelijk Terminator 2 3D en Shrek 4D.

Na deze shows zijn we weer richting Hollywood gegaan, waar we ons eerst opgefrist hebben in het hotel en vervolgens zijn gaan eten bij het Hard Rock Cafe om de hoek. Na een heerlijke maaltijd weer over de Walk of Fame teruggelopen. Onderweg kom je verschillende actiefiguren tegen, zoals Spiderman, Iron man, Batman en Captain America. Bijzonder om te zien dat Batman hier alleen een zwarte huidskleur heeft, dachten dat hij toch echt blank was…

Morgen gaan we echt Los Angeles in, waarbij we onder andere naar Venice Beach en Beverly Hills gaan!

• 19 Oktober 2012 - 10:57

Diederick:

Pff, ben niet een beetje jaloers...